KUINKA LIITTYÄ JÄSENEKSI?

Jäseneksi voi liittyä sisäisen tarkastuksen tai sitä lähellä olevissa tehtävissä työskentelevät ja opiskelevat henkilöt. Lue lisää ja liity jäseneksi täyttämällä sähköinen jäsenhakemus!

SISÄISET TARKASTAJAT RY:N JÄSENYYDEN EDUT

Sisäiset tarkastajat ry:n tavoitteena on edistää sisäisen tarkastustoiminnan kehittämistä, sisäisen tarkastajan ammatillista osaamista, kannustaa jäseniä vuorovaikutukseen sekä osallistua alaan liittyvään keskusteluun ja vaikuttaa säädösvalmisteluun.

Sisäiset tarkastajat ry on jäsenenä alan maailmanlaajuisessa kattojärjestössä The Institute of Internal Auditorsissa (IIA) sekä The European Confederation of Institute of Internal Auditing (ECIIA) yhteenliittymässä, joka edustaa 35:tä jäsenyhdistystä Euroopassa ja sen lähialueilla.

8 syytä liittyä

Ammatillinen ohjeistus

IIA ylläpitää ajantasaista, kansainvälistä ammatillista ohjeistusta. Tämä tukee sisäisen tarkastuksen laadukasta ja tehokasta organisointia ja toteutusta.

Verkottuminen Suomessa ja kansainvälisesti

IIA:lla on yli 240 000 jäsentä 190 maassa. Suomen yhdistyksellä IIA Finland:illa jäseniä on noin 600 ja he edustavat noin 300 organisaatiota.

Tämä sisäisten tarkastajien verkosto tarjoaa mahdollisuuden esimerkiksi alan parhaiden käytäntöjen jakamiseen ja vertaisarviointien tekemiseen, sekä kansainvälisiin tapahtumiin osallistumiseen. IIA Finland tukee sisäisten tarkastajien vuorovaikutusta järjestämällä jäsenkokouksia ja koulutustapahtumia, sekä tarjoamalle mahdollisuuden osallistua yhdistyksen toimikuntien työhön ja pienryhmätoimintaan.

Sisäisen tarkastuksen koulutus

IIA-kattojärjestö ja IIA Finland tarjoavat monenlaista alan koulutusta ja ammatillisia tapahtumia. Näihin osallistuminen on jäsenille muita edullisempaa, ja yhdestä tapahtumasta saatava alennus on usein vuotuista jäsenmaksua isompi.

Esimerkkejä tapahtumista:
* Vuotuiset kevät – ja syysseminaarit
* Sisäisen tarkastuksen STAK I ja STAK II -ammattikurssit
* Monipuolinen muu ammatillinen koulutus, kuten valmennuskurssit, sertifikaattikurssit ja webinaarit
* Erilaiset teemapäivät
* IIA:n ja ECIIA:n webinaarit ja muut jäsenkoulutustilaisuudet sekä konferenssit

Ammattitutkinnot

Voit osoittaa sisäisen tarkastuksen osaamisesi suorittamalla IIA:n kehittämän ammattitutkinnon (CIA, CRMA ja IAP). Ammattitutkinnon suorittaminen on jäsenelle edullisempaa. Teet osaamisesi näkyväksi julkisessa IIA:n ammattitutkintorekisterissä.

Tarkastusmallit

Yhdistyksen verkkosivujen jäsenosioon tuotetaan tarkastus- ja muita malleja. Valmiit esimerkit helpottavat sisäisen tarkastajan työtä ja tehostavat tarkastusten suunnittelua ja toteutusta.

Ajankohtaisjulkaisut

Yhdistys tiedottaa sisäisen tarkastuksen ajankohtaisista asioista useissa kanavissa: sivujemme uutisissa ja Ajankohtaiset artikkelit -osiossa, kahden viikon välein ilmestyvässä uutiskirjeessä, sosiaalisessa mediassa, sekä Jäsenalueen julkaisuissa. Alan ammattilehdet kuten Internal Auditor ja Tone at the Top sisältyvät jäsenmaksuun.

Alan ammattikirjallisuus

Jäsenet voivat muita edullisemmin hankkia alan ammattikirjallisuutta IIA:n kirjakaupasta.

Rekrytoinnin tuki

Yhdistyksen uutiskanavat (verkkosivut, uutiskirje, sosiaalinen media) tarjoavat sisäisen tarkastuksen ammattilaista hakevalle organisaatiolle tehokkaan rekrytointikanavan.

Liity nyt jäseneksi

Liity nyt ›