SISÄISET TARKASTAJAT RY:N JÄSENYYDEN EDUT

Sisäiset tarkastajat ry:n tavoitteena on edistää sisäisen tarkastustoiminnan kehittämistä, sisäisen tarkastajan ammatillista osaamista, kannustaa jäseniä vuorovaikutukseen sekä osallistua alaan liittyvään keskusteluun ja vaikuttaa säädösvalmisteluun.

Sisäiset tarkastajat ry on jäsenenä alan maailmanlaajuisessa kattojärjestössä The Institute of Internal Auditorsissa (IIA) sekä The European Confederation of Institute of Internal Auditing (ECIIA) yhteenliittymässä, joka edustaa 35:tä jäsenyhdistystä Euroopassa ja sen lähialueilla.

Jokainen henkilö täyttää aina jäsenhakemuksen ja hakee jäsenyyttä henkilökohtaisesti. Yhdistyksen jäsenyys on aina henkilökohtainen.

KUINKA LIITTYÄ JÄSENEKSI?

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä sisäisen tarkastuksen tai sitä lähellä olevissa tehtävissä työskenteleviä henkilöitä. Liittymismaksu on 20 euroa. Perusjäsenen vuosimaksu on 240 euroa, päätoimisen opettajan ja opiskelijan 120 euroa, eläkeläisjäsenen ja työelämän ulkopuolisen 40 euroa. Kunniajäsenet eivät maksa jäsenmaksua.

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä täyttämällä sähköisen jäsenhakemuksen.

Hakemus käsitellään hakemuksen saapumista seuraavassa hallituksen kokouksessa ja jäsenyydestä tiedotetaan hakijalle.

Jäsenyytesi uusi kausi alkaa aina 1.1. ja saat meiltä ko. vuotta koskevan laskun kevään vuosikokouksen jälkeen.

Ilmoitathan meille ajoissa, jos jokin jäsenyytesi osalta muuttuu.

Myös yhteisön on mahdollista hakea yhdistyksen jäsenyyttä. Yhteisöjäsenyyden kautta hyväksytyt henkilöt saavat samat edut ja oikeudet kuin yksityiset henkilöjäsenet. Yhteisöjäsenet voivat halutessaan saada verkkosivuille maininnan yhdistyksen tarkoituksen ja toiminnan tukemisesta.

Yhteisöjäseniä voi olla eri luokissa:

8 syytä liittyä

Ammatillinen ohjeistus

Ajantasainen alan kansainvälinen ammatillinen ohjeistus tukee sisäisen tarkastuksen laadukasta ja tehokasta organisointia ja toteutusta. Ohjeistuksesta merkittävä osa on vain jäsenten käytössä olevilla verkkosivuilla.

Verkottuminen kansainvälisesti ja Suomessa

IIA:lla on yli 180 000 jäsentä 190 maassa. Suomen yhdistyksellä jäseniä on noin 670 ja he edustavat yli 300 organisaatiota. Tämä sisäisten tarkastajien verkosto tarjoaa mahdollisuuden esimerkiksi alan parhaiden käytäntöjen jakamiseen ja vertaisarviointien tekemiseen. Verkottumista tukee muun muassa IIA:n Membership Exchange -palvelu. Suomen yhdistys tukee sisäisten tarkastajien vuorovaikutusta järjestämällä kokouksia ja koulutustapahtumia sekä tarjoamalle mahdollisuuden osallistua yhdistyksen toimikuntien työhön ja pienryhmätoimintaan.

Sisäisen tarkastuksen koulutus

Yhdistys ja IIA tarjoavat monenlaista alan koulutusta (mm. teemapäivät, seminaarit, konferenssit), johon osallistuminen on jäsenille muita edullisempaa. Yhdestä koulutustapahtumasta saatava alennus on usein vuotuista jäsenmaksua isompi.

• Oy Inreviso Ab:n järjestämät kaksi seminaaria vuodessa
• Oy Inreviso Ab:n järjestämät sisäisen tarkastuksen ammattikurssit
• Oy Inreviso Ab:n järjestämät teemapäivät

Ammattitutkinnot

Sisäisen tarkastuksen osaamisen hallintaa voi osoittaa suorittamalla jonkin IIA:n ammattitutkinnoista (CIA, CCSA, CFSA, CGAP ja CRMA). Ammattitutkinnon suorittaminen on jäsenelle edullisempaa.

Tarkastusmallit

Yhdistyksen verkkosivujen jäsenosioon tuotetaan tarkastus- ja muita malleja. Valmiit esimerkit helpottavat sisäisen tarkastajan työtä ja tehostavat tarkastusten suunnittelua ja toteutusta.

Ajankohtaisjulkaisut

Yhdistys tiedottaa jäsenille ajankohtaisista asioista n. kahden viikon välein ilmestyvän jäsenkirjeen, sivujemme ”Ajankohtaiset artikkelit” -osion ja uutisten välityksellä. Useat alan ammattilehdet, Internal Auditor, Tone at the Top ja European Governance, sisältyvät jäsenmaksuun.

Alan ammattikirjallisuus

Jäsenet voivat muita edullisemmin hankkia alan ammattikirjallisuutta IIA:n kirjakaupasta.

Rekrytoinnin tuki

Yhdistyksen verkkosivut tarjoavat sisäisen tarkastuksen ammattilaista hakevalle organisaatiolle tehokkaan rekrytointikanavan.

Liity nyt jäseneksi

Liity nyt ›