IIA Suomen 65 v. -juhlaseminaari

Lisätiedot

Aika

02.11.2021 08:30 - 03.11.2021 13:00

Paikka

Radisson Blu Royal, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki / Etäyhteys

Hinta

Jäsenet: Early Bird 5.9. mennessä
*IIA- & ISACA -jäsenet - 595 eur + alv / henkilö (2. ja 3.11.)
*Yksittäinen seminaaripäivä / 1.pv (2.11.) - 495 eur + alv / henkilö
*Yksittäinen seminaaripäivä (eettinen päivä) / 2.pv (3.11.) - 295 eur + alv / henkilö
*Toinen tai useampi maksava jäsen samasta organisaatiosta, 495 eur + alv / henkilö (2. ja 3.11.)

Hinta 6.9. lähtien
IIA- & ISACA -jäsenet - 795 eur + alv / henkilö (2. ja 3.11.)
Yksittäinen seminaaripäivä / 1.pv (2.11.) - 595 eur + alv / henkilö
Yksittäinen seminaaripäivä (eettinen päivä) / 2.pv (3.11.) - 395 eur + alv / henkilö
Toinen tai useampi maksava jäsen samasta organisaatiosta, 595 eur + alv / henkilö (2. ja 3.11.)

Ei-jäsenet: 995 eur + alv / henkilö (2. ja 3.11.)
Yksittäinen seminaaripäivä / 1.pv (2.11.) - 695 eur + alv / henkilö
Yksittäinen seminaaripäivä (eettinen päivä) / 2.pv (3.11.) - 435 eur + alv / henkilö



Laskuttaja: Oy Inreviso Ab

Kuvaus

Huom. Voit kysyä paikkoja seminaariin 18.10. jälkeen suoraan toimistolta (sisaiset.tarkastajat(at)theiia.fi).

2.-3.11.2021 järjestetään IIA Suomen 65 v. -juhlaseminaari lähi- ja etätapahtumana.

”Notkea vartalo, nuorekas mieli, ei vanhenemisesta mitään kieli.” – Kotiliesi –
Sisäiset tarkastajat ry:n 65-vuotisjuhlaseminaari järjestetään 2.-3.11.2021 Radisson Blu Royal Hotellissa Helsingin keskustassa Kampissa. Ensimmäisenä seminaaripäivänä luotaamme menneeseen ja tulevaan, toisena päivänä pysähdymme tutkailemaan eettisyyttä. Siinä välissä juhlistamme yhdistyksen olemassaoloa perinteisellä synttäriohjelmalla. Luvassa siis hyvää ruokaa ja juomaa, iloista seuraa, ilmapalloja ja yllätysohjelmaa!

”Onnellinen hän, joka tuntee historiansa, ja oppii siitä. Vielä onnellisempi hän, joka oppii myös muiden tekemisistä.”
Key Note -puhuja Richard Chambers, IIA Globalin ex-puheenjohtaja, kannustaa tarkastajia, ei vain sopeutumaan muutokseen, vaan toimimaan sen airueina. James Paterson vie meidät aikamatkalle tarkastuksen historiaan ja miettimään, miten se näkyy nykyhetkessä, ehkä myös tulevaisuudessa. Jaana Valovirta ja Kristian Snäll kertovat yhteistyön voimasta, Joonas Värtinen ja Henrik Tikkanen jatkavat teemaa jakamalla kokemuksiaan mentoroinnista.

”Vierivä kivi ei sammaloidu.” – Publius Syrys (100-luku) –
Etätyö ja virtuaalisuuteen perustuva teknologia ja älylaitteet ovat tulleet jäädäkseen. Christa Uusi-Rauva antaa konkreettisia vinkkejä siihen, miten saat enemmän irti etäpalavereista ja autat osallistujia säilyttämään motivaationsa. Oona Kankkunen kertoo menestystarinoita henkilöbrändäyksestä vaikuttamisesta sosiaalisessa mediassa, ja antaa eväitä pohtia, miten ne ovat hyödynnettävissä sisäisessä tarkastuksessa. Tiina Hoffman pohtii sekä lisämotivaatiota, jota teknologian tuottama mittaustieto antaa käyttäjälleen, että tarvetta välttää tilanteita, joissa mittaaminen menee liiallisuuksiin ja aiheuttaa enemmän stressiä kuin hyvinvointia.

 ”Älykkään on vaikea olla vilpitön, aivan samoin kuin kunnianhimoisen on vaikea olla rehellinen.” – Fernando Pessoa (1888-1935) –
Markus Kiviaho keskusteluttaa siitä, mikä merkitys hyvällä hallinnolla on korruption torjunnassa, Ari Salminen hyvä veli -verkostoista. Niklas Reuter, Anna-Liisa Flink ja Juha Keränen kertovat, miten vastata EU:n Whistleblower-direktiivin vaatimuksiin. Tarjolla käytännönläheistä asiaa eettisyydestä. Samoin pisteet, joita aihealueen jatkuva kouluttautuminen (CPE) vuosittain edellyttää.

Tervetuloa mukaan!

PERUUTUSEHDOT:

Viimeinen kuluton peruutuspäivä tähän seminaariin on 1.10.2021! Jos ilmoittautuminen perutaan 1.10. jälkeen tai ilmoittautumista ei peruuteta, niin veloitamme molemmissa tapauksissa koko osallistumismaksun.

Mikäli olet itse estynyt osallistumaan, voit myös kuluitta vaihtaa ilmoittautumisesi tilalle toisen henkilön (Huom. jäsen jäsenen tilalle).

Seuraamme viranomaisten ohjeistuksia aktiivisesti. Seminaari pidetään tilanteen vaatiessa kokonaan striimattuna. Kaikki ilmoittautumiset muutetaan tällöin automaattisesti etäosallistumisiksi.

Tämän tapahtuman viimeinen ilmoittautumispäivä on 18.10., jonka jälkeen voit kysyä paikkoja seminaariin suoraan toimistolta (sisaiset.tarkastajat(at)theiia.fi).

CPE-pisteet: 2.11. 8 ja 3.11. 3. Yhteensä 11 CPE:tä koko seminaari.

MAJOITUSKIINTIÖ:

Radisson Blu Royal, Runeberginkatu 2, 00100 Helsinki

Tarvittaessa osallistujat varaavat huoneensa itse hotellista haluamalleen aikavälille 1. – 3.11.21 alla olevia yhteystietoja käyttämällä ja huolehtivat myös majoituskustannuksistaan. Tarjoushinnat ovat voimassa 5.10.2021 klo 20 saakka, jonka jälkeen huoneita voi varata hotellin päivän parhaan hinnan mukaisesti.

Standard yhden hengen huone                        133 euroa / huone / yö

Standard kahden hengen huone                      153 euroa / huone / yö

Huonehintaan sisältyy runsas hotelliaamiainen, hotelliasukkaiden saunavuoro, langaton internetyhteys (Wi-Fi) ja alv. Pidätämme oikeuden ALV muutokseen.

Huoneet ovat käytössänne tulopäivänä klo 15.00 jälkeen ja ne tulee luovuttaa lähtöpäivänä viimeistään klo 12.00.

Varaukset: Radisson Blu -keskusvaraamo p. +358 300 870 010 / yksittäiset huonevaraukset, varaustunnuksella ”BIIA JUHLASEMINAARI”.
Sähköpostilla reservations.finland@radissonblu.com, varaustunnuksella ”BIIA JUHLASEMINAARI”.

Internet-sivuilta: www.radissonblu.com/fi, varaustunnuksella ”IIA65V”.

Aikataulu

02.11.2021

08:30

Linjojen avaaminen / kahvit (paikalla tai virtuaalisesti)

08:50

1. seminaaripäivän avaus

09:00

Key Note: Being an Agent of Change in an Era of Disruption (participating online)

  • internal auditors must embrace change and strive to create value
  • data from a global survey of chief audit executives
  • the necessary steps for internal auditors to improve processes, mindsets, and skill-sets
  • the four characteristics that successful internal audit change agents share in common, and the attributes that agents of the future will need

Richard Chambers, AuditBoard

09:30

Tauko

09:45

Key Note: Internal Audit, 80 years old – a time for reflection (participating online)

  • great progress in certain areas
  • some difficult areas still ahead
  • new frontiers – what are those

James Paterson, Risk AI

10:30

Questions for James Paterson

10:40

Vertaismentorointi kehittymisen välineenä

  • kokemukset yhteisestä mentorointiprojektista
  • miten mentoroinnilla voi tukea tarkastuksen kehittämistä

Joonas Värtinen, Aktia ja Henrik Tikkanen, Tradeka-konserni

11:40

Lounas

12:40

Paneeli:

  • Kolmen linjan välinen yhteistyö ja rotaatio
  • Laadukas sisäinen tarkastus ja tehokas yhteistyö organisaation kanssa

Jaana Valovirta, Cargotec & Kristian Snäll, Kone

Moderaattorina Heidi Glader, Finnair

13:25

Kysymyksiä panelisteille

13:35

Tauko

13:45

Perusasiat kuntoon ja kokonaisvaltainen hyvinvointi sydämen asiaksi

  • Elintavat hyvinvoinnin kulmakivinä
  • Hyvinvoinnin mittaaminen  – data voi auttaa tekemään parempia valintoja

Tiina Hoffman, Firstbeat Technologies Oy

14:30

Kysymyksiä Tiina Hoffmanille

14:40

Tauko

15:00

Asiantuntijan viestintä, brändin rakentaminen ja verkostoituminen sosiaalisissa kanavissa

  • Mitä on asiantuntijabrändäys 2020 luvulla
  • Näin taklaat menestymisen esteet ja aloitat
  • 5 askelta oman asiantuntijabrändin rakentamiseen
  • Sisältöideat asiantuntijaviestintään
  • Miten tunnettavuutta ja luottamusta rakennetaan somessa

Oona Kankkunen, Network & Growth

15:45

Kysymyksiä Oona Kankkuselle

15:55

Motivoiva, hyödyllinen ja tehokas etäpalaveri

  • Miten virtuaalisuus kannattaa huomioida palaverin suunnittelussa?
  • Millaisia uusia menetelmiä ja käytäntöjä etäpalavereissa voidaan soveltaa?
  • Miten osallistaa ja rohkaista ihmisiä antamaan täysi panoksensa palaverin aikana?

Christa Uusi-Rauva, Aalto-yliopisto

16:40

Kysymyksiä Christa Uusi-Rauvalle

16:50

Seminaaripäivän yhteenveto

17:00

Seminaarin 1. päivän virallinen osuus päättyy

Maljapuhe, musiikkiesitys, vapaata seurustelua ja siirtyminen illalliselle

18:00

Yhdistyksen 65v. -syntymäpäiväillallinen

Pukukoodi: syntymäpäiväjuhliin sopiva hattu

03.11.2021

08:30

Linjojen avaaminen / kahvit (paikalla tai virtuaalisesti)

08:50

2. seminaaripäivän avaus

09:00

Hyvä hallinto osana korruption torjuntaa

  • Hyvän hallinnon kulmakivet
  • Korruptio eli vaikutusvallan väärinkäyttö ilmiönä
  • Korruption riskialueita ja esimerkkejä sen moninaisista ilmenemismuodoista

Markus Kiviaho, IA Insight

09:45

Kysymyksiä Markus Kiviaholle

09:55

Tauko

10:10

Whistle Blow -kanava

  • Whistle Blow – lainsäädännöllinen katsaus
  • Whistle Blow –kanavan hyödyt
  • Whistle Blow -kanavan käyttöönoton vinkit/implementointi

Niklas Reuter, Projnik Oy, Juha Keränen, Oikeusministeriö & Anna-Liisa Flink, S-ryhmä

10:50

Kysymyksiä Niklas Reuterille ja Juha Keräselle

11:00

Korruption vaaran vyöhykkeet: integriteetin loukkaukset, hyvä veli – verkostot, vallan väärinkäyttö

  • yksilön ja organisaation etiikka
  • korruption tunnistaminen
  • valvonta ja reformit

Ari Salminen, Vaasan yliopisto

11:45

Kysymyksiä Ari Salmiselle

12:00

Seminaarin yhteenveto

12:15

Seminaarin päätöslounas

13:15

Seminaari päättyy

Puhujat

Richard Chambers

Richard Chambers

Richard F. Chambers, CIA, QIAL, CGAP, CCSA, CRMA, is the Senior Internal Audit Advisor for AuditBoard - the leading cloud-based platform transforming how enterprises manage risk. In addition, he is founder and chief practice leader of Richard F Chambers and Associates. Prior to establishing his own firm, Chambers served for more than 12 years as president and CEO of The Institute of Internal Auditors (IIA). Chambers has more than four decades of internal audit and association management experience, mostly in leadership positions.
Chambers previously served on The IIA Board of Directors, the COSO Board of Directors; the International Integrated Reporting Council (IIRC); and the U.S. President’s Council on Integrity and Efficiency.

James Paterson

James Paterson

James is the former global CAE of AstraZeneca.
He has been consulting and coaching since 2010. He delivers training for over 14 of the IIA Institutes in Europe. He also worked in Finance and HR, so specialises in topics such as HIA leadership and political savvy, audit planning, root cause analysis and auditing culture. He also helps clients prepare for external quality assessments.
He has presented at 3 international IIA conferences as well as chairing the EU IAS conferences in 2017-2018 and facilitating the IIA UK conference in 2020 and IIA Ireland conference in 2021.
He is the author of the book “Lean Auditing”, published in 2015 which looks at lean and agile ways of working, whilst still complying with IIA standards.

Oona Kankkunen

Oona Kankkunen

Oona Kankkunen Network & Growth yrityksen perustaja, CEO ja kasvuvalmentaja joka on rakentanut omaa kasvua sosiaalisten kanavien kautta ja tehnyt parhaillaan jopa 16 000 € / kk liikevaihtoa. Hän valmentaa ja puhuu intohimoisesti modernin myynnin (social selling), verkostoitumisen ja asiantuntijabrändäyksen puolesta ja jakaa näitä oppejaan nyt eteenpäin. Hänet tunnetaan suosittuna LinkedIn vaikuttajana ja kouluttaja sekä verkostoitumistapahtumien #linkedinafterworkhelsinki perustajana.

Christa Uusi-Rauva

Christa Uusi-Rauva

KTT Christa Uusi-Rauva on innostava ja inspiroiva viestintätaitojen kouluttaja, jolla on yli 20 vuoden opetuskokemus. Uransa aikana hän on toiminut kouluttajana monissa eri yrityksissä ja kolmessa eri yliopistossa Suomessa ja Kanadassa. Päätyökseen hän opettaa esiintymis-, pitchaus-, vuorovaikutus-, neuvottelu- ja fasilitointitaitoja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoululla, jossa opiskelijat valitsivat hänet vuoden opettajaksi 2018.

Markus Kiviaho

Markus Kiviaho

HM, JHTT, CGAP, CRMA Markus Kiviaho on monipuolisissa sisäisen tarkastajan tehtävissään erikoistunut johtamisen ja hallinnan sekä sisäisen valvonnan ja riskienhallinnan arviointeihin ja kehittämiseen. Hän on toiminut pitkään Tampereen kaupungin sisäisen tarkastuksen johtajana, ja sitä ennen konsulttina arvioiden ja konsultoiden erilaisten organisaatioiden hyvän hallinnon järjestämisen asianmukaisuutta ja väärinkäytösriskien hallintaa. Viime vuosina hän on analysoinut vaikutusvallan väärinkäytön riskialueita ja moninaisia ilmenemismuotoja sekä niiden ennaltaehkäisyä hyvän hallinnon menettelyin. Hän on myös kirjoittanut useita artikkeleita sisäisestä tarkastuksesta, valvonnasta ja riskienhallinnasta. Markus aloittaa lokakuussa IA Insight Oy:n palveluksessa vastuualueenaan julkishallinnon sisäinen tarkastus.

Niklas Reuter

Niklas Reuter

Niklas Reuter toimii yrityksessään Oy Projnik Ab ja hänellä on pitkä tausta yritysvastuun ja kestävän liiketoiminnan parissa. Hän on toiminut ihmisoikeusasiantuntijana kansainvälisissä organisaatioissa mm. edistäen EU:n jäsenyyttä hakevia maita ihmisoikeusvaatimusten saavuttamisessa. Suomalaisissa konsulttiyrityksissä hän on arvioinut organisaatioiden, ohjelmien ja projektien toimintaa. Hän on myös avustanut yritysvastuun toimintapolitiikan rakentamisessa sekä arvojen ja hyveiden määrittelemisessä osana johtamisen kehittämistä. European Business Ethics Network Suomen (EBEN Suomi) monivuotisena puheenjohtajana hän on myös edistänyt yritysetiikan näkyvyyttä ja toimivuutta Suomessa. Niklas on kokenut valmentaja, joka on valmentanut satoja suomalaisia ja kansainvälisiä yrityksiä jo yli 15 vuoden aikana. Vuodesta 2017 lähtien hän on toiminut tiiviissä yhteistyössä Whistleblowing ratkaisua toimittavan yrityksen kanssa.

Tiina Hoffman

Tiina Hoffman

Liikuntafysiologi Tiina Hoffman on toiminut asiantuntijana Firstbeatillä vuodesta 2008 asti. Työssään Tiina kouluttaa Firstbeatin kansainvälisiä kumppaneita, pitää hyvinvointiluentoja firmoille, kirjoittaa blogeja, ja luennoi alan kansainvälisissä seminaareissa. Aiemmin hän työskenteli mm. ylikuntoon liittyvissä kenttätutkimuksissa Jyväskylän yliopistolla ja KIHUlla sekä hiihtovalmentajana Alaskan yliopistossa. Itsensä ja muiden valmennusfilosofiassa Tiinan lähtökohtina ovat yksilöllisyys, kokonaisuuden hallinta ja kuormituksen ja levon tasapaino – sekä oman elämän johtaminen napakan armollisella asenteella

Henrik Tikkanen

Henrik Tikkanen

Henrik Tikkanen (KTM) on toiminut alkuvuodesta 2021 alkaen Tradeka-konsernin tarkastuspäällikkönä vastaten sisäisen tarkastuksen toteutuksesta ja kehittämisestä. Konsernin toimialoina ovat muun muassa sijoitustoiminta, ravintolaliiketoiminta, terveydenhuolto, ajoneuvokatsastus ja logistiikka. Tätä ennen tarkastuskokemusta ja monipuolista toimialakokemusta kertyi KPMG-tilintarkastusyhteisössä. Aiemmin urallaan hän on työskennellyt myös viisi vuotta Nordean henkilöasiakkaiden parissa, viimeisimpänä esimiestehtävässä.

Joonas Värtinen

Joonas Värtinen

Joonas Värtinen (OTK, CIA, CGEIT) on toiminut vuodesta 2016 Aktian sisäisen tarkastuksen johtajana. Joonas on IIA:n hallituksen jäsen ja toiminut STAK II-kouluttajana. Hän myös vetää Sisäisten tarkastajien pienryhmää, joka tutkii datan ja analytiikan käytön lisäämistä tarkastuksissa. Ennen Aktiaan siirtymistään, Joonas on työskennellyt Nordea-konsernissa useissa tehtävissä. Viimeisimpänä hän veti yksikköä, joka vastasi konsernin operatiivisten riskien raportoinnista, prosesseista ja välineistä. Ennen tätä hän toimi mm. sähköisen pankkitoiminnan ja maksuliikenteen kehittämisen parissa.

Jaana Valovirta

Jaana Valovirta

Jaana Valovirralla (CIA) on 20 vuoden kokemus tarkastustehtävistä. Hän on työskennellyt Cargotecilla 10+ vuotta ja on toiminut sisäisen tarkastuksen johtajana vuodesta 2019. Aiemmin hän toimi EY:llä monipuolisissa tilintarkastustehtävissä ja on suorittanut myös KHT-tutkinnon.
Cargotecin sisäinen tarkastus on saanut Jaanan johdolla erinomaiset arviot Chartered Institute of Internal Auditors UK:n suorittamassa laadun varmistus- ja kehittämisohjelman ulkoisessa arvioinnissa.
Jaana on verkostoitunut kattavasti Cargotecin liiketoimintajohdon ja toisen linjan suuntaan. Hänellä on ollut keskeinen rooli tarkastuksen ja liiketoiminnan välisen yhteistyön kehittämisessä sekä tarkastuksen vaikuttavuuden lisäämisessä.

Kristian Snäll

Kristian Snäll

Kristian Snäll (KTM) on työskennellyt monipuolisesti riskienhallinnan, kriisinhallinnan, sisäisen tarkastuksen ja vakuutusalan tehtävissä. Kristian on toiminut KONEen tarkastusjohtana syksystä 2020 alkaen. Tätä ennen hän vastasi 12 vuotta KONEen riskienhallinnasta globaalisti. Nykyisessä tehtävässään Kristian pyrkii erityisesti lisäämään toiminnan vaikuttavuutta edistämällä yhteistyötä sekä viestintää operatiivisen johdon ja kolmen linjan välillä.

Ari Salminen

Ari Salminen

Ari Salminen on toiminut runsaan kolmen vuosikymmenen ajan hallintotieteen professorina Vaasan yliopistossa. Työuraan mahtuu myös akateemisen yhteisön luottamustehtäviä kuten toiminta yliopiston rehtorina. Tutkijana, opettajana ja asiantuntijana hänen tieteellinen tutkimustyönsä on kohdistunut oman alan oppihistoriaan, vertailututkimukseen, hyvinvointivaltion analyyseihin sekä uusimpana alueena hallinnon ja johtamisen etiikkaan ja korruptioon.
Tutkimustyö kattaa kymmeniä teoksia ja kansainvälisiä journaaliartikkeleita. Monet hallinnon ja johtamisen kehittämishankkeet on toteutettu yhteistyössä ministeriöiden ja muiden julkisyhteisöjen kanssa. Viimeisimpiä suomenkielisiä monografioita on teos Rehellisyys maan perii. Tutkimus hyvästä hallinnosta ja korruption torjunnasta (Edita 2018).

Juha Keränen

Juha Keränen

Juha Keränen (OTL) työskentelee oikeusministeriössä neuvottelevana virkamiehenä vastuualueenaan korruption torjunta. Hänellä on yli 25 vuoden kokemus talousrikoksista ja korruption torjunnasta ja hän on toiminut pitkään mm. Suomen edustajana Euroopan neuvoston, OECD:n ja YK:n lahjonnanvastaisissa työryhmissä sekä työskennellyt useita vuosia Euroopan komissiossa ja useissa maissa korruption torjunnan kehittämistehtävissä. Tällä hetkellä hänen vastuullaan on erityisesti ilmoittajien suojelua koskevan EU-direktiivin kansallinen täytäntöönpano ja siihen liittyvän lainsäädännön valmistelu.

Anna-Liisa Flink

Anna-Liisa Flink

Anna-Liisa Flink työskentelee Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnalla (SOK) riskienhallintapäällikkönä vastuullaan operatiivisen riskienhallinnan ja toimitusketjun hävikinhallinnan kehittäminen. Anna-Liisa on toiminut S-ryhmän anonyymin ilmoituskanavan käyttöönoton projektipäällikkönä sekä vastaa ilmoitusten esikäsittelystä ja koordinoinnista. Anna-Liisa on työskennellyt SOK:n palveluksessa pitkälle yli kymmenen vuotta erilaisissa riskienhallinnan asiantuntijatehtävissä ja on ollut tiivisti mukana myös SOK:n turvallisuusliiketoiminnan kehittämisessä. Työn ulkopuolella Anna-Liisa on muun muassa ollut mukana kirjoittamassa kirjaa ”Heikoin lenkki? Riskienhallinnan inhimilliset tekijät”.

Tulevat tapahtumat